۷ اسفند ۱۳۹۳، ۱۵:۳۱

عصفوری:

اراضی کشاورزی زنجان ۱۰.۶ درصد افزایش یافته است

 اراضی  کشاورزی زنجان ۱۰.۶ درصد افزایش یافته است

معاو ن امور برنامه ریزی استانداری زنجان میزان اراضی کشاورزی استان زنجان را ۸۱۶ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این میزان اراضی نسبت به سرشماری ۱۰ سال گذشته ۱۰.۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم عصفوری ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی استان زنجان افزایش چهار برابری بهره‌برداران غیر ساکن در روستاها را از دیگر نتایج سرشماری کشاورزی استان زنجان برشمرد و تاکید کرد: تعداد شرکت‌های کشاورزی هم افزایش سه برابری داشته است.

وی سهم اشتغال بخش کشاورزی استان زنجان را ۳۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: نقش این بخش در تولید ناخالص ملی استان ۱۸ درصد ارزیابی می‌شود.

معاون امور برنامه ریزی استانداری زنجان گفت:سرشماری انجام شده در پاییز سال جاری یک تمام شماری است که این آماراز یک هزار و ۱۸۶ آبادی به دست آمده است.

معاون امور برنامه ریزی استانداری زنجان گفت:سهم اشتغال بخش کشاورزی در استان ۳۰ درصد است که این سهم در کشور ۱۸ درصد است.

عصفوری به نقش ۱۸ درصدی بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی در استان اشاره کرد و گفت: این نقش در کشور ۱۱ درصد ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه سرشماری پاییز سال جاری بخش کشاورزی با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومانی انجام شده است افزود: استفاده از تب لت در عملیات اجرایی این سرشماری صرفه جویی هایی را به لحاظ پردازش داشته است.

عصفوری با بیان اینکه ۳۰۰ آمار گیر در مرحله اجرایی سرشماری حضور داشتند خاطرنشان کرد: سرشماری بخش کشاورزی در ایران طبق آمارهای سازمان جهانی غذا و دارو انجام می‌شود و ایران یکی از کشورهای پیشرو در این امر است.

وی کاهش اراضی کشاورزی و افزایش اراضی باغی را از نتایج استنتاجی سرشماری بخش کشاورزی عنوان کرد وگفت: اراضی زراعی در کشور ۱۴.۷ و اراضی باغی ۱.۸ درصد در کشور افزایش داشته است.

بخش اجرایی سرشماری در کشاورزی نقش مهمی دارد

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعاتاستانداری زنجان گفت:بخش عملیات اجرایی سرشماری با دعوت به کار کارشناسان حوزه کشاورزی انجام شده که نقش مهمی در ارزیابی و جمع آوری دقیق اطلاعات دارد.

حسین امیرمقدم زمان آغاز سرشماری را پنجم مهر ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: این سرشماری در ۴۰ روز کاری و با انجام ۲۴۰ هزار پیمایش توسط آمار گیران انجام شده است.

وی با بیان اینکه آمارگیران به ۲۵۴ هزار و ۷۷۵ مکان برای سرشماری مراجعه کرده‌اند، ادامه داد: این سرشماری از ۱۵۸ هزار و ۳۶۷ خانوار و ۸۳ هزار و ۲۴۹ بهره‌بردار انجام شده است.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری زنجان گفت: بر اساس نتایج سرشماری انجام شده سهم استان زنجان از کشاورزی کشور از ۱.۹۶ درصد سال ۸۲ به ۲.۶ درصد افزایش یافته است.

وی کاهش آمار ۶ درصدی آمار بهره‌برداری از اراضی بخش کشاورزی را از نتایج سرشماری عنوان کرد و گفت: این کاهش در استان زنجان ۱.۴ درصد برآورد شده است که نتیجه آن افزایش سهم زنجان در بخش کشاورزی از ۱.۹۶ درصد سال ۸۲ به ۲.۶ درصد است.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات استانداری زنجان به افزایش تعداد بهره‌برداران از اراضی کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: این افزایش شامل افراد غیر ساکن در روستاها هم می‌شود که ۶۰ درصد برآورد شده است.

وی درصد آمار افزایش شرکت‌های خدماتی فعال کشوری را در بخش کشاورزی ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: این افزایش در سطح استان زنجان ۵۸ درصد بوده است که بیانگر علمی و متشکل‌تر شدن فعالیت های کشاورزی این بخش است.

وی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات اولیه ارزیابی شده زنجان جزو استان‌های موفق در انجام سرشماری بخش کشاورزی پاییز سال جاری به شمار می‌رود.

کد خبر 2507300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha